Wednesday, November 18, 2009

Jangan Ambil Hati Ini

Sepi malam merundung kesunyian
Siulan angin memipih jurai rambut
Sedang aku dibuai melodi rindu belaian
Lamunan menerbangkan aku ke lembah kesayuan
Angin terus menyapa syahdu…

Malam ini aku sendiri
Melewati sepi dingin lewat hari
Rindu pada mimpi
Rindu pada hati
Hati yang di bawa pergi
Si pencuri mimpi

Jiwa ini mati
Andai hati di bawa pergi
Jiwa ini mati
Andai kasih tergadai di sini
Jangan ambil hati ini
Pulangkan pada empunya diri
Kerana diri ini tak punya yang lain lagi
Kerana diri ini sendiri
Jangan ambil hati ini

Jiwa ini kosong
Bila seluruh mimpi berlari
Bila seluruh ruang gema berperi
Menyanyikan lagu sepi
Menjeritkan suara sunyi dalam alunan terkunci
Sedang hati merintih lagi
Jangan ambil hati ini

Diri ini sendiri
Tiada yang sudi menemani
Kerana semua telah pergi
Pergi membawa diri dan hati
Kerana takut diambil si pencuri hati
Kerana takut bersendiri lagi
Jangan ambil hati ini

Jangan ambil hati ini
Jangan ambil hati ini
Jangan…
Aku berserah andai hati tak lagi ku temui
Andai suratan takdir begini
Tapi,
Aku masih punya mimpi
Mimpi tentang hati
Hati yang berseri-seri
Hati yang berwarna-warni
Hati yang tidak lagi sendiri
Hati yang suci murni
Hati yang redha…
Kerana tika itu
Mimpi menemukanku dengan cahaya hati
Mimpi menemukanku dengan kekasih sejati
Mimpi memenuhi jiwaku dengan sinaran abadi
Semua itu mungkin terjadi
Di suatu hari pasti
Pabila aku bertemu Ilahi…

1 comment: