Monday, November 16, 2009

Sunyi,sepi,sendiri...

Suasana suram, sunyi dan sepi membuatkan kita berfikir tentang diri, hidup dan perjalanan hidup kita sebagai seorang manusia, dan bagi aku, suasana sunyi sepi dan bersendiri ini memberikan aku ilham yang entah dari mana datangnya dan dengan secara tidak sengajanya lahirlah puisi yang aku sendiri cipta. Pada aku, hidup kita di dunia ini akhirnya tetap akan sendiri tida kira walau berapa ribu atau juta kawan yang kita adapun. Kadang-kala, sunyi itu perlu supaya kita berfikir tentang diri kita sekali-sekala. Aku suka keadaan ni... mari kita sama-sama renungkan hidup kita...

1 comment:

  1. Suasana sepi jugak adalh masa y terbaik untuk kita muhasabah diri kita.. ape lg dr ko menaip y bukan2 ni g muhasabah diri ko tu kt mner silap nyer hahhahaa

    ReplyDelete