Sunday, November 15, 2009

Musafir Rindu...

Di sini ada rindu yang terukir
Ada sayang yang menyisir
Ada cinta yang lahir
Atas sebuah keikhlasan
Keraguan yang menjadi batas sebuah kejujuran

Aku menagih cinta ini
Untuk sebuah kehidupan abadi yang aku ingini
Mencari pengabdian diri untuk sebuah
Cinta yang hakiki

Sendiri aku mengejar bayangan
Untuk mengenal erti sebuah percintaan
Kasih mana yang aku cari?
Cinta siapa yang aku dambai?

Ini adalah kisah aku
Kisah insan yang mencari kasih sejati
Mungkinkah dapat aku rasai
Cinta...
Kerana cinta lahir aku ke dunia ini
Kerana cinta tercipta hidup ini
Dan kerana cinta,
Aku kecewa...

Hidup ini ibarat daun,
Malar hijau tika segarnya
Gugur ke bumi pabila senja
Lalu layu, gugur tiada makna...

Apakah itu saja?
Putaran yang mengelilingi kehidupan manusia
Apakah itu saja?
Pengakhiran sebuah perjalanan kehidupan kita
Apakah itu saja?nilai kasih sayang manusia

akhirnya
kita tetap sendiri
menanti sinar yang tak diketahui
keraguan yang menjalar tangkai hati
cinta yang takkan mungkin hadir pasti...

No comments:

Post a Comment