Monday, December 28, 2009

Aku ingin lari...

Bila sepi hati ini akan berhenti?
Dari berputar di ruang waktu yang sempit
Kerana jiwa ini tak mampu lagi menanggung
Perit sunyi dan sendiri
Bila sepi hati ini akan termati?
Dari mainan ilusi mimpi
Kerana jiwa ini sakit dipermain
Fantasi berhasad dengki

Hati ini sepi kerana kurangnya berkata-kata
Hati ini sepi kerana lekanya dibuai ilusi
Imaginasi yang takkan menjadi realiti
Angan-angan yang hanya terawangan
Takkan berpijak di bumi hakiki
Aku benci…

Bawalah aku pergi serikandi sakti
Jauh ke daerah paling suci
Yang takkan mampu dikejar culasan mimpi
Yang takkan mampu dicari oleh bayang-bayang sepi
Terbangkanlah daku ke sana
Sekelip mata tiada terasa
Lekas, sebelum sepi ini membunuhku…

Panggillah seribu pahlawan-pahlawan legendamu
Mengiringiku ke lembah kebahagiaan
Kerana aku gusar
Pemburu bayang sedang menghampiri
Untuk meragut derai tawa yang bersisa kini
Aku mati…

Pergilah sepi
Pergi
Dan jangan dikau kembali
Hadirmu takku mimpi
Pergimu acapkali ku nanti
Pergi…

Sampai di sini
Kisahku terhenti
Kerana destinasiku ada di depan pasti
Menungguku bersama bidadari syurgawi
Di situ cukup untuk aku dan diriku
Bersemi bersama realiti
Kerana aku ingin lari…
Mencari sinar abadi
Dan melepaskan diri ini
Daripada cengkaman,
Sepi…

No comments:

Post a Comment