Friday, December 11, 2009

Aku Ingin Menjadi Mimpi

Aku ingin menjadi mimpi
Yang indah
Yang pahit
Yang cerah
Yang kelam
dan yang samar
Kerana aku ingin bebas
Sebebas burung di awan
Berkicau merdu walaupun sendu
Mengepak gagah sayap walaupun lemah

Aku ingin menjadi mimpi
Kerana mimpi itu sempurna
Dalam apa jua bidang kuasanya
Kerana mimpi itu bererti
Dalam apa jua yang termeteri
Indah dalam fantasi
Pahit walau disangsi

Aku ingin menjadi mimpi
Mendakap bidadari syurgawi
Melakar istana fansuri
Berlari menuju pelangi
Melewati denai-denai imaginasi

Aku ingin menjadi mimpi
Kerana mimpi itu aku berani
Kerana mimpi itu menguatkan sanubari
Perihal kehidupan hakiki
yang takkan mampu dikecapi alam realiti
Tersendiri...

Aku ingin menjadi mimpi
Dalam mimpi aku tersenyum
Dalam mimpi aku menangisi
Sebuah pengabdian diri
Cuma sekali ini
Aku ingin menyepi
Membawa diri yang sunyi
Aku ingin mengejar mimpi-mimpiku
Supaya tak hilang ditelan redup dinihari
Mimpi yang panjang
Mimpi yang tiada pengakhirannya
Cuma aku sendiri
Di sini
Bersama mimpi
Kerana
Aku ingin menjadi mimpi...

No comments:

Post a Comment